"אם תימשך האפליה, אמליץ להצביע נגד התקציב"

איתי גדסי 1 Comment on "אם תימשך האפליה, אמליץ להצביע נגד התקציב"

במהלך דיון על אפליית מוסדות המוכש"ר: ח"כ אייכלר בעימות עם נציגי הממשלה "אתם לא מקצועיים – אתם פוליטיים"

ח"כ ישראל אייכלר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה לצדק חברתי קיימה דיון על אפליית מוסדות המוכש"ר. ח"כ ישראל אייכלר העלה גם את אפליית ההזנה במוסדות הפטור: "בג"צ פסק שילד חרדי לא יקבל אוכל כי מי שנותן לו תורה ייתן לו קמח".

במהלך הדיון התפתח עימות סוער בין חברי הכנסת החרדים לנציגי משרד החינוך שניסו לנמק את האפליה נגד מוסדות המוכר שאינו רשמי בהשמצות נגד המגזר החרדי. כזכור, בתי החינוך הנוצריים קיבלו לאחרונה חמישים מיליון ש"ח והובטח להם תקציב רגיל, זאת לאחר לחץ כבד שהפעילו מדינות האיחוד האירופי. ח"כ ישראל אייכלר סיפר למשתתפים כי לפני כמה שבועות הגיעה משלחת של חברי הפרלמנט האירופי לביקור בכנסת. הם דרשו להעניק למוסדות החינוך הנוצריים תקציב מלא. "מי ייתן תקצוב חינוך יהודי כבתי הספר נוצריים במדינת היהודים" אמר ח"כ אייכלר בכאב.

ח"כ אייכלר הוסיף והעלה את האפליה בתחום ההזנה במוסדות הפטור: "המדינה מונעת הזנה מילדים במוסדות הפטור. השופט קבע 'שמי שמלמד אותו תורה שהוא ייתן לו קמח'. גם האפליה הזו חייבת להיפסק מיד". נציגי משרד החינוך נימקו את האפליה בטענות שונות, חלקן בהשמצות נגד הציבור החרדי. ח"כ אייכלר קטע את דבריהם ואמר: "אתם באים לכאן ותוקפים את מוסדות החינוך החרדי. אולי תגישו דו"ח על האלימות בבתי הספר הממלכתיים ותבטלו להם את התקציב? מי שמכם לשופטים? אתם לא מקצועיים – אתם פוליטיים!"

בסיום דבריו פנה אייכלר ליו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר "אם לא תיפסק האפליה אני אמליץ לסיעות החרדיות להצביע נגד תקציב 2019".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב אייכלר הראשון ששם את הדברים על השולחן! אנשים מהדרג המקצועי במשרד החינוך פועלים משיקולים פוליטים ולא מקצועיים ולא חוקים.
    יש בזה עבירה על כללי האתיקה של נציבות המדינה! מתי יהיה לזה כבר סוף?